Bedrijfspresentatie

Bedrijfspresentatie

Een paar weken terug mocht ik bij BNI mijn 10-minuten presentatie houden. Deze tijd gebruik ik graag om tips te geven, bedrijven bewust te maken van bijvoorbeeld het nut van bedrijfsevents.
Deze ochtend hadden we een XL-bijeenkomst van BNI wat betekent dat er zo'n 45 gasten waren aangeschoven voor het ontbijt. Mooie kans dus om mijn bedrijf beter bekend te maken, en zorgen dat er 45 ambassadeurs bij komen!

Hierbij mijn presentatie in uitgeschreven versie:

Mijn naam is Lisette Veenstra van GOOS! Evenementen Organisatie, een evenementburo wat met name bedrijfsevenementen organiseert en daarnaast een schitterende locatie verhuurt, nl de Oude Kerk Dongen.
Tien jaar geleden voor mezelf begonnen met een achtergrond van 20 jaar in de gastvrijheidsindustrie. Gewerkt in diverse hotels, in diverse functies en met een aangeboren gevoel voor gastvrijheid, veel geleerd over "Hoe maak ik het de gast naar zijn zin?".

Voor mezelf begonnen nadat ik op straat kwam te staan en nadacht over: "Wat wil ik nou eigenlijk? Wat vind ik leuk om te doen en waar ben ik goed in?".
In mijn laatste functie als hoteldirecteur organiseerde ik de relatie-evenementen en ontdekte dat ik dit eigenlijk veel leuker vond dan mijn baan. Begonnen vanuit een bestaand netwerk en dit in de afgelopen jaren steeds verder uitgebreid.

In deze 10-minuten presentatie wil ik jullie de toegevoegde waarde van een evenementenburo toelichten.

Wat zegt Wikipedia? -> Een Evenement is een verplaatsbare unieke gebeurtenis, publiek of besloten. En verder zegt Wikipedia: "Er komt veel bij kijken..."
Er komt inderdaad heel veel bij kijken en het organiseren van een event neemt ontzettend veel tijd in beslag.
Elk event is uniek en eenmallig van karakter, dus je hebt maar één kans om het tot een onvergetlijk succes te maken! Dat is een uitdaging en hierdoor dus extra kwetsbaar. -> Punt 1 om dit uit te besteden.
Elk evenement heeft een andere voorbereiding, een andere checklist en een ander draaiboek.

In een bedrijf worden de evenementen vaak georganiseerd door iemand die het er bij doet. Maar let op, een productlancering of een relatie-evenement vergt een heel andere organisatie dan bijvoorbeeld het jaarlijkse personeelsuitje!
Evenementenorganisatie vraagt kennis van het vak en kennis van de markt, creativiteit en een sterk organisatorisch vermogen.

Hieronder waarom je een event zou uitbesteden aan een buro:

1) de knowhow: organisatietalent, creativiteit, kennis van de aanbodzijde en de inkoopkant en de factor tijd.
Wij houden overal rekening mee, denken overal aan, laten niets aan het toeval over. We maken een goede planning, overzien het geheel en controleren alles.
We maken een unieke happening van uw event en zorgen voor een rode draad om de gestelde doelen te behalen.
We zoeken naar de juiste locatie, cateraar, entertainment. We beoordelen offertes, weten waar we op moeten letten en kennen de voorwaarden.
En dan de factor tijd: is er voldoende tijd om het zelf te organiseren? Wij zijn van mening dat uw medewerkers beter geld kunnen verdienen voor uw bedrijf, terwijl wij het event voor u organiseren.

2) de kosten: er wordt vaak gedacht dat uitbesteden sowieso duurder is dan het zelf organiseren. Maar wij als buro zijn vele malen sneller en efficienter als het gaat om event-organising, en behalen daardoor voor u een hoger rendement.

3) minmale administratieve afhandeling: er zijn vele partijen betrokken bij uw event, maar u ontvangt slechts 1 factuur, namelijk die van ons.

4) klankbord: wij kunnen alles voor u organiseren maar heel graag op basis van jullie input, ideeën van medewerkers, directie etc.

Onze doelstelling is om te zorgen voor een minimale interne belasting binnen uw bedrijf, voor en tijdens het event. U wilt op de dag zelf tenslotte bezig zijn met uw gasten, niet met de organisatie.

Kortom: GOOS! Evenementen Organisatie, als u gast wilt zijn op uw eigen feest!